dinsdag 25 september 2012

Ding 19: Sociale netwerken

Ik begeef me voorzichtig op het vlak van de sociale netwerken; ik zit op linkedIn en ik heb een Facebookaccount maar ik ben geen actieve berichten plaatser. Ik vind het leuker om berichten van anderen te lezen dan zelf berichten te plaatsen. Daarnaast ben ik nog steeds (een beetje) huiverig over het feit als je iets plaatst op het net het er 'nooit' meer af kan. Maar waar ik wel veel mogelijkheden zie, en die ik ook regelmatig toepas voor mijn werk voor Leesgoed, is om sociale media in te zetten bij leesbevordering en om mee te leren.
Bibliotheek 20 Ning was nieuw voor me. Vorige week meldde iemand mij dat ik een bericht op Ning zou moeten plaatsen. Weet nu wat er bedoeld wordt. Ik las daar de afscheidsblog van Jan de Klerk en kan me daar wel in vinden. Hij heeft veel netwerken afgesloten en wil zich weer meer richten op dat wat er werkelijk toe doet. Lezen!

1 opmerking:

  1. Ik ben verbaasd dat jij de Bibliotheek 20 Ning niet kent, al moet ik toegeven dat er de laatste tijd weinig nieuws van die kant komt, want er zitten best veel groepen op deze Ning. Wij (jeugd- en schoolbibliotheekwerk Fryslan)hadden er zelf ook eentje voor Fryslan, maar op een gegeven moment moest je daarvoor gaan betalen, dus toen zijn wij afgehaakt.
    En ik zal de blog van Jan de Klerk zo ook even lezen om te weten wat hij te melden heeft.
    Gr. janneke

    BeantwoordenVerwijderen